טיפול רגשי אישי לילדים

משהו מפריע לילד שלי

ילדינו מגיבים לקשיים ואתגרים בחייהם בכל מיני דרכים. ברגש או בפעולה.

לעיתים התגובות הופכות לדפוסים עקביים, ויש לכם תחושה שהקושי מתמשך.

לעיתים נוצרת תגובת שרשרת: הילד מגיב אליכם או כלפי הסביבה בדרך מסוימת, אתם והסביבה מגיבים בחזרה, וכך הלאה. אתם מבינים שאתם ב"לופ" שלילי.

לעיתים סביב קושי נקודתי מתפתחת דינאמיקה מורכבת בבית, במערכת החינוך, בקשרים חברתיים. בין אם הקושי מאובחן באופן פורמאלי, ובין אם לאו, אתם מבינים שיש בעיה.

וכשזה קורה אז פתאום:

  • הוא לא רוצה ללכת לגן.
  • הוא לא מוכן להכין שיעורי בית.
  • אתם שמים לב שקשה לו לרכוש חברים או לשמר חברויות.
  • הוא חרד מהרגיל, הוא תמיד היה ביישן.
  • נדמה לכם שהוא דומיננטי מדי ולא רוצים לשחק איתו.
  • הוא כועס נורא ולא ברור על מה.
  • גיליתם שמציקים לו בבית הספר או שהוא מציק לאחרים.
  • הוא רב עם אחיו ואחותו, הוא רב איתכם ואתם איתו.
  • יש תסכול וקושי סביב שגרת הבית ובמעברי היום-יום.
  • הוא אלים, מתפרץ או חווה התקפי זעם.
  • עולה קושי בלימודים. במבחנים או בציונים.

לפעמים זה כך כבר תקופה וחשבתם שזה יסתדר או יעבור לו.

לפעמים כמו כדור שלג – קושי נקודתי הופך לקושי מתמשך בכל תחומי החיים: לימודית, חברתית, נפשית-רגשית.

קשה לילדכם. קשה לכם איתו.

כל אלו סימנים מוכרים המעידים שילדכם מתמודד עם קושי או משבר. שהוא זקוק לתמיכה.

אופן התגובה של ילדכם למצב או קושי בדרך כלל לא נבחר באופן מודע נגד הסביבה או נגדכם – אלא זהו ניסיון כנה שלו לבטא את הקושי, להתמודד בדרכו עם חוויה לא פשוטה.

אפשר לעזור לו, לסייע לו בהתמודדות הרגשית והחברתית.

הטיפול הרגשי יעזור לכם לתת לילדכם תחושה שהוא טוב, שהוא מסוגל, שהוא לא לבד, שיש לו בחירה, שניתן לשפר את המצב.

אם ילדכם חווה קושי מתמשך בתחום מסוים או בכמה תחומים בחייו. אם חיי היום-יום שלכם רצופים תסכול ואתם מייחלים להרמוניה וזרימה בבית ומול הילדים – נשמח ללוות אתכם, לסייע לילדכם ולאפשר לכם לתמוך בו בדרך מיטיבה.

במרכז בר נוכל לתמוך בילדכם בטיפול רגשי קבוצתי או פרטני, וכן נוכל לתמוך בכם כהורים – לסייע לכם להחזיר הרמוניה וחיבור הביתה, להשיב לכם את האמון – לדעת שוב שילדכם טוב. שאתם הורים טובים.

מה עובר על הילד שלי? מעברים ואתגרים בחיי ילדינו

 לאורך שנות הילדות, ילדינו מתפתחים, עוברים קפיצות גדילה ומתעצבים בקצב מהיר. הם מתמודדים עם שינויים ומעברים רבים כגון: הולדת אח או אחות, גירושין, מעבר לגן, ליסודי, לתיכון ועוד.

כל אלו מזמינים אתגרים בכמה רבדים:

  • אתגרים ברובד הנפשי- רגשי
  • אתגרים ברובד הפיזי-חושי-מוטורי
  • אתגרים ברובד הלימודי-פדגוגי
  • אתגרים ברובד החברתי והבין-אישי

שינויים ומעברים בחיי הילד גורמים לעיתים למשבר התפתחותי או רגשי סביב אותם צמתים משמעותיים בחיים.

נוסף על כך, אתגרים ומצבים שונים בחיי ילדינו מייצרים במקרים רבים "טריגרים" שמתבטאים בסימפטום או בקושי מסוים:

  • קושי בבית – בדינאמיקה המשפחתית, מול הורים או אחים ואחיות
  • קושי במערכת החינוכית – בדינאמיקה עם גננת או מורה, וכן קושי לימודי
  • קושי חברתי – בדינאמיקה עם חברים, במיומנות חברתית, ביצירה ובשימור של קשרים בין אישיים.

כאשר ילד מתמודד עם קושי מסוים, הוא פוגש רגשות שונים כגון: תסכול, עצב, כעס וחרדה.

מתוך הקושי, ומתוך אותם רגשות לא פשוטים שהוא פוגש בתוכו, הוא פונה לצורת תגובה מסוימת שנגישה עבורו.

התקפי זעם, תוקפנות ואלימות, בריונות, התבודדות, ביישנות, חרדה והימנעות, כולם אופני תגובה מוכרים אצל ילדים אשר מעידים על קושי, תסכול אמיתי וצורך עמוק שמבקש ביטוי.

כמו שאתם כבר מבינים, אופן התגובה של ילדנו לקושי, ל"טריגר", לא תמיד מיטיב עמו. לעיתים אופן התגובה הזה פוגע לא רק בו אלא באחרים, כולל המשפחה, הסביבה הלימודית והסביבה החברתית.

כדור השלג של התמודדות עם קשיים

תגובת ילדנו לקושי, תסכול, ורגשות לא נעימים שהוא פוגש מתוך מצבים שונים בחייו, גורמת בהרבה מקרים לתופעה של "כדור שלג" – תגובת הילד לקושי מעצימה את הקושי המקורי ומייצרת קשיים חדשים נוספים. כל אלו מצטברים כקושי על גבי קושי כמו כדור שלג.

כך למשל, אם ילד בוחר בתגובה של הימנעות כי מאוד קשה לו להתמודד עם מצבים חברתיים, אז התגובה לקושי היא שהוא לא משחק עם אף אחד או לא רוצה ללכת לבית הספר. במצב זה, נוסף על הקושי המקורי, תתפתח דינאמיקה סביב הנושא בבית – ויכוחים, מריבות, תסכולים. בנוסף, ילדכם אולי יפתח פער בינו לבין חבריו – פער חברתי או פער לימודי. כך, הקשיים הולכים ומצטברים, ומתפתחות עוד בעיות להתמודד איתן.

מניסיוננו בטיפול בילדים במרכז בר אנו רואים שוב ושוב איך קושי בתחום אחד הופך במקרים רבים לקושי במספר תחומים. ניקח למשל דוגמא של ילד שמתמודד עם לקות למידה:

ברובד הלימודי הוא יחווה קשיים ותסכולים. ברובד הרגשי הוא ירגיש נכשל, לא מספיק טוב ונחות מחבריו. הקושי יתבטא בלימודים ובציונים בשלב ראשון אך בהמשך יתבטא גם חברתית, בדרך של זעם ותוקפנות או הימנעות, וכמובן יבוא לידי ביטוי גם בדינאמיקה המשפחתית בבית: מריבות סביב מבחנים ושיעורי בית, סירוב ללכת לבית הספר, כעס כלפיכם, תוקפנות כלפי אח ואחות ועוד…

הקושי שלנו כהורים

 כהורים אנו נאלצים להתמודד עם עומס וקשיים טכניים ורגשיים רבים. תוך שאנו מתמרנים בין קריירה למשפחה, לזוגיות ולבית אנו מנסים לענות על כל צרכי ילדינו, וההורות שלנו עומדת למבחן בכל רגע.

זה כמובן לא פשוט ולא קל לנו בכלל. לפעמים אנחנו עייפים, באופן טבעי אנו כועסים על הילדים, וישנן תקופות בהן אנו לא מצליחים לשמור על תחושת זרימה ורגיעה בבית או תקשורת טובה ביננו ובין הילדים.

לפעמים הקשיים מצטברים ונעשים מורכבים עד שקשה להבחין מה גרם למה, מה מייצר ומה מעצים את הקשיים.

לפעמים אנחנו גם לא יודעים מה לעשות ומהי הדרך הנכונה לטפל, לתמוך ולעזור לילד ולתא המשפחתי.

במצבים כאלה, אנחנו עלולים להרגיש שאנחנו הורים לא טובים, או שהילד שלנו ממש בעייתי.

כאן אנחנו יכולים לעזור לכם

במרכז בר עומדות לרשותכם מטפלות מוסמכות ומנוסות בטיפול רגשי בילדים – פרטני או בקבוצה.

נשמח ללוות, לתמוך, להדריך, לטפל בילדכם, לחזק ולהעצים אותו ואתכם כמשפחה.

בין אם אתם נשואים, גרושים או הורים יחידניים, אנחנו כאן בשבילכם:

אפשר להקל, אפשר לשפר. הטיפול הרגשי באמת עוזר.

מתי מומלץ לפנות לטיפול רגשי עבור ילדנו?

כל קושי מתמשך, רגשי, חברתי או לימודי, עימו מתמודד ילדכם ואשר משפיע גם על הדינמיקה בבית ובמערכת החינוכית הוא סיבה מצוינת לפנות לטיפול רגשי.

באילו מצבים, בעיות וקשיים אנו מטפלים?

במרכז בר אנו מלווים בתהליך רגשי ילדים אשר מתמודדים עם מגוון קשיים ואתגרים, לרבות:

  • הפרעות קשב וריכוז
  • קשיי למידה ולקויות למידה
  • חרדה, ביישנות והימנעות
  • התקפי זעם ואלימות
  • קשיי הסתגלות
  • קושי חברתי, מיומנות חברתית
  • קושי רגשי על רקע קושי ביחסי ההורים
  • קושי רגשי על רקע קושי במשפחה
  • קושי מול גורמי סמכות
  • קשיים על רקע של רגישות גבוהה והימנעות מהתמודדות
  • קושי בבית מול אחים / הורים
  • הפרעות התנהגות
  • קשיי ויסות
  • קושי מוטורי
  • ילדים ללא קושי מתויג או מאובחן שההורים רוצים לחזק ולהעצים רגשית, חברתית ולימודית.

אתם כהורים יודעים הכי טוב

בשורה התחתונה, אנחנו יודעים שאתם כהורים יכולים לזהות מתי ילדכם זקוק לטיפול,לתמיכה, לחיזוק ולהעצמה.

מניסיוננו נאמר כי כאשר אתם מזהים תסכול או קושי אצל ילדכם, וכאשר הקושי נמשך לאורך תקופה ומורגש בחיי היום יום – בדינאמיקה בבית, חברתית או במסגרת החינוכית – זהו זמן טוב ונכון ליצור עמנו קשר ולהתחיל תהליך טיפול רגשי.

טיפול רגשי אישי בילדים במרכז בר

הטיפול הפרטני לילדים במרכז בר הוא תהליך רגשי מעצים ומחזק אשר יסייע לילדכם להתמודד עם מגוון מצבים, קשיים, מעברים ואתגרים בחייו.

במרכז בר אנו מטפלים בגישה מערכתית, כך שבנוסף לחיזוק הילד בכל תחום בחייו, אתם מקבלים כמשפחה את האפשרות לחזור לתקשורת טובה בבית ולשגרת חיים זורמת ותומכת יותר.

במרכז בר אנו מטפלים בילדים מגיל 5 ועד גיל 18, על רקע של קושי או נושא מהתחום הנפשי-רגשי, המשפחתי, החברתי והפדגוגי.

אנו מטפלים גם בילדים מתחת לגיל 5, בטיפול דיאדי (טיפול משותף הורה-ילד) אשר מבוצע ע"י מטפלות במרכז שמתמחות בגילאים אלו ובסוג טיפול זה.

חשוב לנו לספר כי אנו מלווים בתהליך רגשי גם ילדים ללא קושי מוגדר אשר הוריהם מעוניינים להעצים ולחזק אותם רגשית ולימודית.

החזון שלנו - תהליך רגשי בראייה מערכתית, בדרך של הילד

מנקודת מבטנו, תהליך הטיפול הרגשי נועד ללוות אתכם כמשפחה ולתמוך בילדכם – בדרך ובקצב שלו, על-פי צרכיו, מבנה האישיות שלו וכמובן תוך התייחסות לקשיים הספציפיים שהוא פוגש בחייו.

במרכז בר אנו מאמינים בכל ליבנו בטיפול רגשי בגישה מערכתית.

בגישה המערכתית אנו מתבוננים על מגוון הרבדים והתחומים בחיי ילדכם – בבית, עם חברים, במסגרת החינוכית, ובינו לבין עצמו.

למה הכוונה? נאמר כי בעיה בלימודים, למשל: הפרעת קשב וריכוז, אף פעם אינה "רק" בעיה בלימודים (פדגוגית). להפרעת קשב וריכוז יש השפעה ניכרת על תחושת הערך והמסוגלות של ילדכם. להפרעת הקשב והריכוז של הילד, יש ביטוי בדינאמיקה בבית ובמערכת היחסים ביניכם ההורים לבין הילד. יש לה גם ביטוי וטריגרים מול חבריו ומול דמויות הוראה וסמכות במסגרות החינוך. הצטברות הקשיים במגוון תחומי החיים עלולה להגביל את יכולתו של ילדכם להתמודד ביעילות עם האתגרים ההתפתחותיים, ולפגוע באמון של הילד בעצמו ובסביבתו.

טיפול מערכתי - לגעת במגוון הרבדים, להגיע למקורות הקושי

הטיפול המערכתי לילדים במרכז בר הוא טיפול שמתייחס לכלל הרבדים, מחפש את המקור ויורד לשורשי הקושי. בטיפול בגישה מערכתית נתבונן עם הילד ועמכם ההורים בגובה העיניים: על הקשיים, על הדינאמיקות ועל אופני התגובה שנוצרו, על המבנה הנפשי-רגשי וכמובן על צרכיו העמוקים של הילד.

במסגרת הטיפול נבין לעומק את ילדכם:

  • מה הילד חווה מול משפחה, חברים וגורמי סמכות?
  • מה מפעיל אותו? מהם "הטריגרים"?
  • מדוע הוא בוחר באופן תגובה מסוים?
  • מה מקור התסכול והקושי שחווה?
  • כיצד הוא מתמודד עם רגשות לא נעימים?
  • מהם סוגי הבחירות שהוא עושה בהתמודדות עם מצבים וקשיים?
  • מה הוא מרגיש בינו לבין עצמו? מה הוא חושב ומאמין לגבי עצמו?

התועלת העיקרית בטיפול בגישה מערכתית היא שאיננו מטפלים נקודתית בסימפטום או בהתנהגות הלא מיטיבה, אלא מאתרים את מקור הבעיה כדי לתת לכם ולילדכם תמיכה טובה יותר, כדי להעצים ולחזק את הילד באופן המדויק לו כך שהליווי והתמיכה שלנו בו ובכם כמשפחה יסייעו ויועילו לטווח הארוך.

במסגרת אותה ראייה מערכתית בה אנו דוגלים, הטיפול הפרטני בילדים במרכז בר משלב גם הדרכת הורים שבעזרתה ניתן לדייק ולייעל את התהליך הרגשי. עבודה מערכתית כזו, תורמת רבות לחוויית הילדות, ההורות וחיי המשפחה.

מה קורה בטיפול?

הטיפול הרגשי הפרטני במרכז בר ניתן ע"י מטפלות בעלות הכשרה מקיפה ומעמיקה מתחום הפסיכודרמה והטיפול באמנות.

כל המטפלות במרכז בר עברו הכשרות ספציפיות לטיפול בילדים ובמהלך התהליך מולכם הן מקבלות מאיתנו הדרכה מקצועית (סופרוויז'ן) ומשתתפות בישיבות צוות מערכתיות שנועדו לדייק את הטיפול עבור ילדכם.

הכלים הטיפוליים בקליניקה מגוונים, מאפשרים התאמה לכל ילד וכוללים בין היתר:

  • שיחה
  • משחקי תפקידים
  • משחקי דמיון
  • משחקי הרכבה
  • יצירה וציור
  • משחקי קופסא וקלפים

הטיפול יתבצע באחד מסניפי המרכז – ברמת-גן, בגבעתיים, ובגני תקווה. הקליניקות שלנו במרכז בר מותאמות לעבודה עם ילדים וכוללות שולחנות ליצירה ולמשחק, משחקי קופסא, בובות וחומרי יצירה. מעל הכל, אנו מצוידים בעבודתנו באמונה ואהבה.

להכיר את ילדכם לעומק, לתמוך בו בדרך שלו

כאשר ילדכם מגיע אלינו לטיפול במרכז אנחנו רוצים להכיר אותו ולעבוד איתו בדרך שתהיה נגישה ומהנה עבורו. התהליך הטיפולי מתקדם בקצב של ילדכם ובהתאמה מלאה לאופיו ולצרכיו על מנת לאפשר לו תחושת אמון ובטחון, על מנת להעצים אצלו תחושות מסוגלות ובחירה, ועל מנת ללמד אותו כלים מועילים להתמודדות רגשית, חברתית ולימודית.

בטיפול הפרטני ילדכם יוצר  קשר מזין ותומך עם מטפלת קבועה שמכוונת כל כולה לטובתו ולהעצמתו.

מפגישה לפגישה, המטפלת לומדת להכיר את ילדכם לעומק, לתמוך בו, להקשיב לו, להבין מה מקור הקושי ומה הצורך העמוק שלו, ללמוד איך הוא מתבטא ואילו בחירות התנהגותיות הוא עושה. כל זאת על מנת לסייע לו להתמודד באמצעות כלי טיפול מגוונים שמותאמים לילדים.

כמה זה עולה?

מחיר פגישת טיפול פרטני לילדים הינו 250 ש"ח.

לתמוך גם בכם - שילוב הדרכת הורים כחלק מהתהליך

אנו מאמינים כי לכם, כהורים, יש חלק ותפקיד חשוב בהצלחת הטיפול הרגשי. לפיכך, לפיכך, בנוסף לפגישות עם הילד, אנו משלבים פגישות נפרדות אתכם, לצורך הדרכת הורים.

מניסיוננו, שילוב הדרכת הורים בתהליך הטיפולי מסייע לנו לדייק את הטיפול עבור ילדכם ולהגיע לשורשי הקושי. הדרכת ההורים היא מרחב תומך עבורכם כמשפחה. בפגישות תוכלו לחקור ולהבין טוב יותר את החוויה הפנימית של ילדכם, ולזהות את הקשיים והרגשות אותם חווה. במקביל, תוכלו לזהות ולחקור את אופני התגובה שלכם, ולהבחין בין אלו שמקשים עליו לעומת אלו שמסייעים לו. העבודה שתעשו בהדרכות תשכלל את יכולתכם כהורים, ותקדם דפוסי התנהגות שיקדמו את ילדיכם.

בהדרכת הורים נוכל לבדוק ולהבין ביחד:

  • איך אתם חווים את הקשיים?
  • איך אתם מרגישים וחווים את התהליך הטיפולי?
  • איך ילדכם חווה מצבים ונושאים שונים?
  • איך הילד בוחר את דרכי ההתמודדות והתגובה שלו?
  • איך אפשר לחזק אותו?
  • איך אפשר לחזק אתכם ולייצר התמודדות מיטיבה ומועילה?
  • איך להחזיר לילד ולכם יכולת בחירה, תחושת מסוגלות ושליטה
  • איך לעצור את כדור השלג של הבעיות והקשיים
  • איך לייצר אוירה טובה יותר והתמודדות רגשית מיטיבה יותר עבור כולם

איך זה הולך?

אחת ל-4 פגישות טיפול עם ילדכם נזמין אתכם ההורים לפגישת הדרכת הורים עם המטפלת שמלווה את ילדכם.

מחיר פגישת הדרכת הורים הינו 250 ש"ח.

כמה זמן נמשך התהליך הטיפולי?

הורים שמגיעים לטיפול במרכז עם ילדיהם שואלים לעיתים קרובות כמה זמן נמשך הטיפול ומה מספר הפגישות שתידרשנה. חשוב לנו להסביר שקשה להעריך מראש את משך התהליך הטיפולי ומספר הפגישות, וזאת משום שהתהליך מושפע משלל גורמים ומשתנים.

אנו יודעים ומבינים שהערכה זו דרושה לכם כדי להיערך לטיפול רגשית וכלכלית, אך מניסיוננו הרחב בטיפול בילדים אנו מבינים שלכל ילד יש את הצורך, הקושי והקצב האופייני והמתאים לו.

יש ילדים שיוצרים קשר ומשתתפים מהר יותר ויש שעושים זאת בקצב אחר, יש ילדים שישתתפו מהר יחסית באופן פעיל בטיפול אך ייקח יותר זמן לראות את הפירות מחוץ לקליניקה.

לעיתים אנו משיגים את המטרות הטיפול הראשוניות תוך מספר חודשים ואז, לבחירת ההורים והילד ולאחר חשיבה משותפת, אפשר להחליט אם נפרדים או ממשיכים לחזק את הילד בתחומים נוספים.

אנו נותנים כבוד ומקום לבחירת הילד ולבחירה שלכם בטיפול כהורים, מתוך הבנה שהסכמה רחבה ורצון משותף הכרחיים לטיפול רגשי מוצלח.

לפיכך חשוב לנו לומר שנכונות שלכם להיכנס לטיפול ולתהליך חשובה ומשמעותית בדיוק כמו הסכמת ילדכם. זהו המפתח לטיפול מוצלח ומיטיב.